DOLOR MUSCULAR I ARTICULAR

DOLOR MUSCULAR

El dolor muscular és una de les  patologies més comuns a la consulta en la farmacia, també és conegut com a mialgia.

CAUSES

Està molt relacionat amb tensió, sobrecàrrega o lesió muscular.

Les lesions esportives i esquinços provocats per sobrecàrrega són les causes més comunes del dolor muscular.

L'estrès pot desencadenar el dolor muscular, ja que sovint adopta la forma de tensió en els músculs

El dolor muscular també pot ser causat per la grip i altres malalties virals similars a la grip.

SÍMPTOMES

Depèn de la lesió pot ser lleu o tan greu que no puguis ni moure el múscul.

Potser et facin mal els músculs fins i tot quan descanses o només quan empresel múscul lesionat.

Normalment afecta principalment als músculs dels braços, cames, esquena, espatlles, abdomen..encara que qualsevol múscul es pot veure afectat.

Aquest dolor pot estar acompanyat de diversos símptomes:

• Dolor punxant
  • Entumiment
  • Rigidesa muscular
  • Formigueig
  • Inflor

TRACTAMENT

Per al dolor podem prendre medicaments analgèsics i antiinflamatoris, sempre amb consell mèdic o farmacèutic, ja que pot interaccionar amb medicació crònica del pacient.

També podem aplicar un gel relaxant i antiinflamatori com Flavorelax, que en ajudarà a relaxar la tensió de la zona  afectada.

DOLOR ARTICULAR

Afecta a diferents zones del cos, com els dits de mans i peus, els canells o els genolls, i sol anar unit a rigidesa, dolor a la palpació i inflamació.

CAUSES

Una de les causes més freqüents del dolor articular és l'artrosi o les fractures derivades de lesions o accidents.

SÍMPTOMES

Alguns

• Inflamació
  • Molèsties amb el fred o els canvis de temperatura
  • Lesions als tendons o fractura en algun os
  • Rigidesa en les articulacions
  • Pell envermellida
  • Dificultats a l´hora de caminar

TRACTAMENT

Es poden administrar antiinflamatoris no esteroides (AINE), corticosteroides i paracetamol entre d'altres.

Aplicar banys tebis, realitzar estiraments i exercicis de pressió.